Het CAO overleg tussen AbvaKabo FNV en de werkgevers in de zorg was stukgelopen. Concept Brigade ontwikkelde in opdracht van AbvaKabo een cross-mediale campagne. Communicatiedoelstelling was tweeledig. Maak de leden bewust van deze impasse én wijs niet-leden op het nut van de bond.

AEGON laat haar MVO-gezicht zien en vraagt haar medewerkers een dagje ergens anders te gaan werken. Concept Brigade ontwikkelde het campagnethema ‘AEGON laat je hart werken’ en verzorgde ook het promo-materiaal. Daarnaast schreven we de teksten voor het intranet plus de tekst voor de straatartiest die het flyerteam ondersteunde. Contentmarketing… all the way!

Een strijksysteem voor de prijs van zes strijkijzers. Hoe verkoop je dat? We bedachten het communicatiethema en de metafoor. Deze verschenen op de website van Bosch, als winkelmateriaal en in abri’s op straat. De liefhebber van goede kleding en goede smaak was direct verkocht.

Hoe blijf je in contact met de klant, zonder dat hij dit als vervelend ervaart en dus direct verder scrolt.
Chrysler zorgde voor het leuke aanbod. Concept Brigade voor de opvallende e-mailing.

Deloitte zocht aanstaande accountants. Het Europees Kampioenschap roeien onder de 23 jaar was hiervoor de ideale gelegenheid. Waar anders vind je zoveel jasje-dasje publiek.
Concept Brigade kreeg de opdracht de doelgroep naar de Deloitte-stand te lokken.
De opblaasbare stropdas was natuurlijk de perfecte give-away. Honderden studenten liepen en zwommen(!!) ermee. En Deloitte had een database vol met namen.

De Nederlandse Hersenstichting kende twee problemen. Ze zocht donateurs. En de gemiddelde
Nederlander was onvoldoende op de hoogte van de gevolgen van een hersenaandoening.
Concept Brigade ontwikkelde hiervoor een multimediale campagne. Wervend én informerend.

Middelen: Televisie, print, radio, internet

Een low-budgetfilm van hoge kwaliteit.

De techniek… de infrastructuur... de veranderingen in de zorg… het is allemaal erg ingewikkeld.
Animaties kunnen dan veel duidelijk maken. Voor KPN Zakelijk ontwikkelden we daarom verschillende animaties. Doelgroep: de zakelijke markt. Ofwel, de decisionmakers in de zorg.

Op een voormalig kazerneterrein verrees Stadhouderspark. De naam was er al.
Wij ontwikkelden het logo, maakten de advertenties en verzorgden de brochures.

Medewerkers van Licht NL zijn professionals. Hun vakkennis maakt het verschil. Voor deze insight ontwikkelden we het thema: Meesters van het licht. Deze met trots gedragen regel zien we onder andere terug in de website. De webcontent, het design en interactieve ontwerp (dus alles behalve de techniek) komen van Concept Brigade. Ook de brochure is van onze hand.
Net als het verhuisbericht want ook voor zoiets kleins, voelen we ons niets te groot.

Nu is serious gaming de name of the game. Daar had toen nog niemand van gehoord dus ontwikkelden wij de Kane Game.

Mascotte had een prijsvraag met als hoofdprijs: het bijwonen van de pre-listening van de nieuwste cd van Kane in de oefenruimte. We ontwikkelden hiervoor een cross-mediale actie met dus onder meer de Kane Game. 160.000 Unieke bezoekers speelden het: 25.000 zelfs langer dan 20 minuten. De webcontent, website, game, design en advertising: alles kwam uit de creatieve koker van Concept Brigade. Het resultaat: een zeer geslaagde pre-listening en veel exposure voor Mascotte. De Kane Game spelen doe je hier.

We maakten eerst Minister Opstelten blij met de themaregel Keihard tegen overvallen. En even later (in opdracht van Perron 14) het ministerie van Veiligheid en Justitie met het campagneconcept Alleen jij bepaalt wie je bent. Website, filmpjes, abri’s en brochures: Concept Brigade ontwikkelde ze en verzorgde het design en content. Vier jaar later loopt de campagne nog steeds. Uniek!

Communicatiedoel is jonge, potentiële daders onder begeleiding van rolmodellen te laten sporten bij een vereniging. Zo maken ze kennis met een nieuwe, positieve omgeving en bouwen ze discipline en een dagritme op.

De communicatie kent twee doelgroepen: het grote publiek en uiteraard de jongeren.

Een commercial uit de reeks.

Opdrachtgever: ARA

Nuon Huisbeveiliging is een serieuze zaak. Dus vertel het maar op een luchtige manier, luidde de opdracht van Nuon. Wij presenteerden het voordeligste anti-inbraaksysteem ter wereld.
Met als logisch alternatief Huisbeveiliging van Nuon.

De aandelen van Pink Roccade konden wel een zetje gebruiken Maar te weinig mensen wisten waarmee Pink Roccade haar geld verdiende. Concept Brigade kreeg de opdracht diverse televisiecommercials te ontwikkelen. Hier zie je er een van.

Moeder aller retailvragen luidt: ‘Hoe krijg je zoveel mogelijk (nieuwe) klanten in je winkel?’
Concept Brigade wist het antwoord: de WildPlakWeken. Het leverde een record aantal klanten op. En alsof wij school maakten... daarna ging elke winkel wel een keer plakken.

‘Als je je OV-chipkaart maar niet vergeet.’ luidde het door Pluspoint ontwikkelde thema voor de introductie van de OV-chipkaart. Concept Brigade mocht de guerrilla-actie ontwikkelen. Dus wandelde op een ochtend een fanfare door de Rotterdamse metro. De fanfaristen kregen alle aandacht. Want ze trommelden en bliezen wel… maar ze hadden geen trommel of trompet bij zich. Je hoorde dus niets! Op het vaandel van de fanfare werd alles duidelijk. Hier las de metroreiziger ‘Als je je OV-chipkaart maar niet vergeet.’

Het thema van de Week van de Veiligheid luidde preventie. We ontwikkelden hiervoor het thema ‘Minder cash, wel zo veilig’ en verzorgden onder meer het design van de campagne. Daarnaast schreven we de scripts met in de hoofdrol Martin Morero, de ambassadeur van de Week van de Veiligheid. Helaas zijn deze filmpjes niet meer online i.v.m. rechten. We laten ze u graag zien… met de gordijnen dicht.

Partners: Perron 14 en Cosmic Media

KLM zoekt stewards en stewardessen die hogerop willen.