Het CAO overleg tussen AbvaKabo FNV en de werkgevers in de zorg was stukgelopen. Concept Brigade ontwikkelde in opdracht van AbvaKabo een cross-mediale campagne. Communicatiedoelstelling was tweeledig. Maak de leden bewust van deze impasse én wijs niet-leden op het nut van de bond.

AEGON laat haar MVO-gezicht zien en vraagt haar medewerkers een dagje ergens anders te gaan werken. Concept Brigade ontwikkelde het campagnethema ‘AEGON laat je hart werken’ en verzorgde ook het promo-materiaal. Daarnaast schreven we de teksten voor het intranet plus de tekst voor de straatartiest die het flyerteam ondersteunde. Contentmarketing… all the way!

Een strijksysteem voor de prijs van zes strijkijzers. Hoe verkoop je dat? We bedachten het communicatiethema en de metafoor. Deze verschenen op de website van Bosch, als winkelmateriaal en in abri’s op straat. De liefhebber van goede kleding en goede smaak was direct verkocht.

Hoe blijf je in contact met de klant, zonder dat hij dit als vervelend ervaart en dus direct verder scrolt. 
Chrysler zorgde voor het leuke aanbod. Concept Brigade voor de opvallende e-mailing.

Deloitte zocht aanstaande accountants. Het Europees Kampioenschap roeien onder de 23 jaar was hiervoor de ideale gelegenheid. Waar anders vind je zoveel jasje-dasje publiek.
Concept Brigade kreeg de opdracht de doelgroep naar de Deloitte-stand te lokken.
De opblaasbare stropdas was natuurlijk de perfecte give-away. Honderden studenten liepen en zwommen(!!) ermee. En Deloitte had een database vol met namen.

In het Dordrechts Museum hing het schilderij Il Pastor Fido (de trouwe herder). Aert Schouman schilderde het in 1740 in Dordrecht. Het schilderij was dus weer terug op zijn geboortegrond. Het museum wilde Il Pastor Fido graag houden, maar dat kostte geld. Concept Brigade ontwikkelde de fundraising Houd de herder bij de Schapenkoppen. Schapenkoppen is de bijnaam voor inwoners van Dordrecht. En zo liep er op een zaterdagmiddag een kudde schapen door de stad. De Dordtenaren waardeerden dit en trokken massaal hun portemonnee. En ja, Il Pastor Fido hangt er nog steeds. 

Wat is een Milieupark? Veel Rotterdammers bleken dit niet te weten. Perron14 vroeg ons hiervoor een laagdrempelige campagne te ontwikkelen. We zochten de oplossing in liedjes. Hoe leuk ze zijn geworden, zie en hoor je in de vier filmpjes. Ook werkten we mee aan de social campagne en een straatactie met een karaoke-act op een fietsmobiel.  

‘Ik verkoop vooral veel koude lucht.’ zei de directeur van Gram met een knipoog. Hij bedoelde hiermee dat zijn klanten, denk aan ijssalons, restaurants en dergelijke, weinig gevoel hebben bij het merk van hun koel- of vrieskast. Aan ons de taak het merk Gram te laden. De regel ‘De schatkamer van uw keuken’ samen met een mooie, gloedvolle visual, bezorgden de directeur en, zo bleek later, ook de klanten van Gram een warm gevoel. 

Met dank aan Rob Westerik van Leef je Merk

De Nederlandse Hersenstichting kende twee problemen. Ze zocht donateurs. En de gemiddelde
Nederlander was onvoldoende op de hoogte van de gevolgen van een hersenaandoening.
Concept Brigade ontwikkelde hiervoor een multimediale campagne. Wervend én informerend.

Middelen: Televisie, print, radio, internet

Een low-budgetfilm van hoge kwaliteit.

Moeder aller retailvragen luidt: ‘Hoe krijg je zoveel mogelijk (nieuwe) klanten in je winkel?’
Concept Brigade wist het antwoord: de WildPlakWeken. Het leverde een record aantal klanten op. En alsof wij school maakten... daarna ging elke winkel wel een keer plakken.

We maakten eerst Minister Opstelten blij met de themaregel Keihard tegen overvallen. En even later (in opdracht van Perron 14) het ministerie van Veiligheid en Justitie met het campagneconcept Alleen jij bepaalt wie je bent. Website, filmpjes, abri’s en brochures: Concept Brigade ontwikkelde ze en verzorgde het design en content. Vier jaar later loopt de campagne nog steeds. Uniek!

Communicatiedoel is jonge, potentiële daders onder begeleiding van rolmodellen te laten sporten bij een vereniging. Zo maken ze kennis met een nieuwe, positieve omgeving en bouwen ze discipline en een dagritme op.

De communicatie kent twee doelgroepen: het grote publiek en uiteraard de jongeren.

Een commercial uit de reeks.

Opdrachtgever: ARA

Nuon Huisbeveiliging is een serieuze zaak. Dus vertel het maar op een luchtige manier, luidde de opdracht van Nuon. Wij presenteerden het voordeligste anti-inbraaksysteem ter wereld.
Met als logisch alternatief Huisbeveiliging van Nuon.

De aandelen van Pink Roccade konden wel een zetje gebruiken Maar te weinig mensen wisten waarmee Pink Roccade haar geld verdiende. Concept Brigade kreeg de opdracht diverse televisiecommercials te ontwikkelen. Hier zie je er een van.

Het thema van de Week van de Veiligheid luidde preventie. We ontwikkelden hiervoor het thema ‘Minder cash, wel zo veilig’ en verzorgden onder meer het design van de campagne. Daarnaast schreven we de scripts met in de hoofdrol Martin Morero, de ambassadeur van de Week van de Veiligheid. Helaas zijn deze filmpjes niet meer online i.v.m. rechten. We laten ze u graag zien… met de gordijnen dicht.

Partners: Perron 14 en Cosmic Media

Op een voormalig kazerneterrein verrees Stadhouderspark. De naam was er al.
Wij ontwikkelden het logo, maakten de advertenties en verzorgden de brochures.

Windt Le Grand Leeuwenburgh Advocaten bel je niet voor een overhangende tak van de buren. De dames en heren van dit advocatenkantoor opereren in een heel ander segment. Zij werken voor multinationals en overheidsinstanties en komen in actie als er bijvoorbeeld staatsteun wordt gevraagd of een aandeelhoudersgeschil speelt. Complexe zaken dus. Aan ons de opdracht hiervoor een communicatie-concept te ontwikkelen. We presenteerden ‘Wordt het ingewikkeld, dan is de keuze eenvoudig.’ Dat dit stiekem ook voor ons geldt, vonden we leuk om te horen.

Met dank aan Rob Westerik van Leef je Merk

KLM zoekt stewards en stewardessen die hogerop willen.